بسم الله الرحمن الرحیم
عبرت نیوز: با نزدیک شدن به ایام
انتخابات صداوسیما بخشهای خبری جدیدی را برای «تخریب» راهاندازی کرده است.
اینکه صدا وسیما از مدتها پیش و با آغاز دولت حسن روحانی راهبردی وارونه نسبت
به دولت احمدی نژاد را در پیش گرفته است از هیچکس پوشیده نیست اما
همگان می دانند و قطعا کارشناسان این رسانه نیز درک کرده اند که بهتر است یا در
انتخابات رویه اعتدال و بی طرفی را پیشه کنند یا در صورت حمایت و همپوشانی
جریانی خاص منتظر رفتار وارونه افکار عمومی باشند.
این در حالیست که کار رسانه ملی کشور به جایی رسیده است که
سیدرمضان شجاعی کیاسری
نماینده اصولگرای مجلس و نایب رئیس شورای نظارت بر سازمان صداوسیما میگوید:
«سازمان
غولآسای صداوسیما، خود را پاسخگو نمیداند، به همین خاطر اوضاعش روز به روز بدتر
میشود. بیبیسی با دو هزار نفر اداره میشود و صداوسیما 48 هزار نیرو دارد.
به قول یکی از دوستان، خیلی از این شبکههای صداوسیما تعداد کارکنانشان از
مخاطبانشان بیشتر است!»
وی با « میلی » خواندن صدا وسیما گفته است:
در صداوسیما بیطرف نگاه نمیکنند. در بخشی از برنامهها مثل شبکه خبر حتی
اعلام کردند که مجلس لابیگری میکند. مجلس برای چه کسی لابیگری میکند؟ این
توهین به مجلس و نمایندگان بود؛ یا روزی که برجام تصویب شد زیرنویس شبکه خبر
این بود که «نشست 20 دقیقهای مجلس» و روی این 20 دقیقه هم تأکید داشت. در حالی
که تصویب برجام 20 دقیقه نبود و سه چهار ماه وقت برد و جلسات و نشستهای متعدد
برگزار شد تا به نتیجه رسید. صداوسیما موضع دارد. مراجع هم این نوع برخورد را
تأیید نکردهاند و قبول دارند که صداوسیما در مورد برجام خطی و سیاسی عمل کرد.
اکنون این سوال مهم مطرح است که چگونه و چرا این سازمان عریض و طویل که بودجه
بیت المال استفاده می کند علیرغم تجربه چندین دوره انتخابات و تاثیر معکوس و
مخرب رفتار رسانه ای خود در فرایند پیش و پس از انتخابات باز بر همین طبل می
کوبد و عبرت نمی گیرد.
به گزارش ایسنا، روزنامه
جمهوری اسلامی نوشته است: همزمان با نزدیک شدن به
زمان انتخابات، صداوسیما با راهاندازی بخشهای خبری کوتاه در شبکههای مختلف
رادیویی، به تخریب شخصیتهای نظام و برخی دیگر از شخصیتها پرداخته میشود.
این بخشهای خبری به تقلید از خبر 20:30 سیما تنظیم شده و حمایت از یک جناح خاص
و تخریب جناح دیگر را در دستور کار خود دارند.
این روزنامه همچنین نوشت: تجربه عملکردهای اینچنینی در
گذشته نشان میدهد که تخریب، اثر معکوسی دارد و مردم به افرادی که توسط دستگاههای
رسمی یا افراد دارای مسئولیت تخریب میشوند، گرایش بیشتری نشان میدهند.
خبر مرتبط :
تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی