بسم الله الرحمن الرحیم
(((
جالب اینجاست که از قدیم وُ ندیم تا حالآ ، از هر مزاحم تلفنی-ای بخاطر
ورود ناخواسته یا ناهنجار به «حریم تلفنی» شخص ثالثی شکایت میشد ، جریمه-اش
قطع "مدت-دار" خط تلفن ، وَ یا حتی به حکم قانون ، حبس وُ جریمه-ی نقدی
بوده وَ انشاالله هنوز هم هست! ... اما فعلا مسئولین مخابرات ، مزاحمان
پیامکی را با گرفتن هزینه-ی ارسال پیامک تیلیغاتی به تلفن همراه مردم ، هر
چه بیشتر تشویق به این کار میکنند وَ این امکان را میدهند که در درآمد
میلیاردی هر کدام از این دلآلآن ِ "آی.تی" ، به تناسب کارشان شربک باشند {
منظور گرفتن 62 تا 1000 ریال برای هر پامک است. } ؛ انگار در مقابل حقوق
قانونی وَ حریم مشترکین تلفن همراه ، نه کسی سؤالی میکند ، وَ نه کسی
پاسخگوست! ... رئیس جمهور محترم برای حفظ حرمت قانون وَ حقوق مردم ،
لطفا عملا به این مورد رسیدگی کنند _
عـبـــد عـا صـی
))).
کمتر کسی پیدا می شود که از این پیامک های تبلیغاتی شاکی نباشد حال داستان این پیامک های تبلیغاتی چیست...؟ کد خبر:۴۷۲۹۶۶
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛
پیامک های که گاه و بیگاه باعث کلافه شدن کاربران
شده و برای همه سوال شده که چرا این پیامک ها تمامی ندارد. اما گذشته از
محتوا، این امر از لحاظ سودآوری اقتصادی هم بسیار حائز اهمیت است. به طور
کلی سه نوع ارسال پیامک در کشور صورت می گیرد که عبارتند از ارسال مشترکان
شخصی با سیم کارت، ارسال انبوه توسط خطوط با سرشماره 1000، 2000، 3000
و 5000 و ارسال مشارکتی و تعاملی.
در این بین مخابرات به ازای هر ارسال
پیامک انبوه توسط نوع دوم از شرکت ها مبلغ 62 ریال دریافت می کند.
چرا پیامکهای تبلیغاتی؟
پیامکهای تبلیغاتی در سالهای اخیر بسیار مورد توجه شرکتهای تبلیغاتی
قرار گرفته است. دلیل این استقبال، اول از همه ارزان و به صرفه بودن آن
است و اینکه ارسال این پیامکها تقریبا هیچ هزینه ای برای این شرکتها
ندارد. از طرف دیگر درآمد نسبتا زیاد این نوع تبلیغات دلیل دیگر گسترش
آن است. شاید کسی فکر نکند که درآمد این نوع تبلیغات، فقط در یک روز میلیاردی
باشد! یکی از کارشناسان حوزه مخابرات می گوید یکی از همین پیامک ها روزانه
13 میلیارد تومان برای صاحبانش درآمد به همراه دارد!
آیا همه این پیامک ها تایید می شوند؟
فرآیند ارسال همه این پیامها قانونی است(!!!
...).
این پیامها ابتدا در
"مرکز رسانه های دیجیتال" تایید میشود و سپس با مخابرات قرارداد بسته
میشود. مثلا ممکن است این محتوا، قطعاتی از کتابی باشد که این کتاب خود
قبلا مجوز نشر گرفته است. پس محتوا را این مرکز تایید میکند؛ اما این
به معنای نظارت بر تمام محتواهای تولیدشده نیست! چراکه
روزانه میلیونها
پیامک رد و بدل می شود و قاعدتا کنترل و نظارت بر همه این پریمیومها مشکل
است. مجوز پریمیومها هم مثل مجوز روزنامه و مجلات است؛
یعنی ابتدا صاحب
محتوا تایید میشود؛ اما به این به معنای تایید تمام محتوای تولیدی وی
نیست و فقط در صورت شکایت به آن رسیدگی میشود.
(؟؟؟!!!
...
)
تمام این پیامکها باید
در اولین پیام خود توضیح دهند که چه هدفی دارند و محتوای این پیامکها
چیست. همچنین باید حتما هزینه را در پایان پیام ذکر کنند.
تعرفه را هم
معمولا هر صنف برای خود تعیین میکند؛ برای مثال صنفی 75 تومان و صنفی
دیگر کمتر یا بیشتر؛ اما معمولا میزانی انتخاب میکنند که مخاطبان خود
را هم راضی نگه دارند و معمولا بیشتر از 100 تومان نیست.
چگونه از شر پیامکهای تبلیغاتی خلاص شویم؟
اگر هر روز برایتان تبلیغ آرایشگاه محله یا فروشگاه ها و... می آید و می
خواهید از شر آنها خلاص شوید؛ برای سیم کارت های همراه اول عدد یک را به
8999 و برای سیم کارت های ایرانسل عدد 2 را به 5005 ارسال کنید. برای باقی
پیامک های تبلیغاتی پریمیوم هم می توانید "off" را به همان شماره ارسال
کنید.
تهیه وُ تدوین : عـبـــد عـا صـی