بـیـگـنـــاهـــان ...

بـیـگـنـــاهـــان ...

«حسین پناهی» : و سکوت می‌کنی ، و فریاد زمانم را نمی‌شنوی. یکروز سکوت خواهم کرد. و تو آن روز برای اولـین بار مفهوم دیر شدن را خواهی فهمید!…
بـیـگـنـــاهـــان ...

بـیـگـنـــاهـــان ...

«حسین پناهی» : و سکوت می‌کنی ، و فریاد زمانم را نمی‌شنوی. یکروز سکوت خواهم کرد. و تو آن روز برای اولـین بار مفهوم دیر شدن را خواهی فهمید!…

برخوردی رُک وَ بی-تعارف با سیما ...


 

  بسم الله الرحمن الرحیم  

 

  برخوردی رُک وَ بی-تعارف با سیما ... 

  جهت مراجعه به مرجع متن، یا عنوان اصلی، به پیوند فوق اشاره کنید  

http://s8.picofile.com/file/8279868992/AAMPULE_R8STGOO3Y_BE_S3MAA_1.jpg

 محمد طحانی این کاریکاتور را در روزنامه نوآوران منتشر کرده.

 

http://s9.picofile.com/file/8279869542/H8SHEMY_DAR_BARN8MEYE_SORAY_YAA_1.jpg

 

http://s8.picofile.com/file/8279870934/S3MAA_TAXR3B_7.jpg

 

http://s8.picofile.com/file/8279883834/S3MAA_TAXR3B_5.jpg

 

http://s9.picofile.com/file/8279870284/S3MAA_TAXR3B_2.jpg

 

http://s9.picofile.com/file/8279862526/S3MAA_TAXR3B_9.jpg

 

http://s9.picofile.com/file/8279882618/S3MAA_TAXR3B_8.jpg

 

 آفتاب‌‌نیوز : این نخستین‌بار نیست که یکی از اعضای کابینه صدا و سیما را به باد انتقاد می‌گیرد اما در چند روز گذشته حسن هاشمی دومین وزیر است که اعتراض خود نسبت به عملکرد رسانه‌ای که باید ملی باشد را بلند کرده است. وزیر راه هم در نامه‌ای از صدا و سیما انتقاد کرده است.
 به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این در حالی است که وزیر بهداشت جزو آن دسته از وزرای دولت روحانی است که مورد حمایت اصولگرایان نیز هست
اما به نظر می‌رسد کارد به استخوان رسیده که آقای وزیر این‌گونه در مقابل دوربین صدا و سیما ناراحتی و خشم خود را از صدا و سیما نشان می‌دهد، تا جایی که مجری را خطاب قرار می‌دهد و با صراحت می‌گوید:
کار شما نقد نیست بلکه تخریب دولت است پس شعار خود را از «دیدبانی برای پیشرفت ایران» تغییر دهید
زیرا این کارهای شما فقط باعث پسرفت ایران می‌شود. به گزارش سلامت آنلاین، حسن هاشمی چهارشنبه شب مهمان برنامه ثریا بود تا پاسخگوی برخی نقدها و سوالات درمورد طرح تحول سلامت باشد اما زمانی که بحث مساله حقوق بالای برخی پزشکان مطرح شد و تصویر یکسری فیش‌ها نمایش داده شد وزیر بهداشت تعارف را کنار گذاشت و صدا و سیما را به باد انتقاد گرفت و گفت که برخی از این فیش‌ها دروغ است.
وزیر بهداشت اینطوری تلویزیون را ادب کرد!
 وزیر بهداشت درباره انتقادها نسبت به حقوق بالای برخی از پزشکان گفت: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی تاکید کردند که حقوق‌های بالا در دستگاه وزارت بهداشت وجود ندارد. شورای حقوق و دستمزد، وضعیت پرداخت حقوق در همه دستگاه‌ها را بررسی کرده است. سه هفته پیش نوبت به بررسی وزارت بهداشت رسید ما ظرف یک ماه، گزارشی از نظام پرداختی خود را ارایه دادیم، بخشی از آن تایید و بخشی اصلاح شد. این مبنای پرداخت کارانه در حوزه سلامت است. اگر قانون را قبول داریم، باید به آن احترام بگذاریم. در حال حاضر حقوق پزشکان، رتبه ۱۳ را در میان دستگاه‌های مختلف دارد. وی در خصوص چندین فیش حقوقی میلیونی که در این برنامه نشان داده شد، اظهار کرد: یکی از این فیش‌ها که اعلام شد متعلق به یکی ازافراد ستاد وزارت بهداشت و از معاونان من است. ایشان ماهی ۳۴۰ میلیون تومان کار کرده و ۶۸ میلیون تومان دریافت داشته است. اگر کار نمی‌کرد که این رقم حاصل نمی‌شد. اگر ۲ آنژیوگرافی انجام می‌داد با زمانی که ۸۰۰ آنژیوگرافی کرده است، یکی بود. برای این موضوع نیز پرونده‌ای تشکیل و بررسی شد اما سازمان بازرسی کشور هیچ حکمی روی آن نداد؛ چرا که حق او بود. این ربطی به طرح تحول ندارد. ما در برخی از مناطق رقم بالاتر داریم یعنی جراح مغز، جراح قلب و ارتوپدی هستند که از ۷ صبح تا ۲ شب در اتاق عمل هستند اگر این نظام پرداخت که فی‌الفور سرویس است و بخشی از درآمد را به شخصی که خود درآمد را ایجاد کرده اختصاص می‌دهد اشتباه است، این قانونی است که از ۲۳ سال پیش اجرا می‌شده و‌ ای کاش اجرا نمی‌شد و حقوق ثابت برای پزشکان در نظر گرفته می‌شد. یکی از فیش‌هایی که نشان دادید مربوط به یک پزشک متخصص زنان است که در منطقه سیستان و بلوچستان ۲۸۵ عمل زایمان انجام داده است، اگر ۲۵ عمل انجام می‌داد اینقدر می‌گرفت؟ مقام معظم رهبری فرمودند من این درآمدها را مصداق حقوق نجومی نمی‌دانم، مثل حق‌الکشف است و این موضوعی بود که من به آن تاکنون اشاره نکرده‌ام.
 هاشمی همچنین فیش حقوقی ۵۸۵ میلیون تومانی یک پزشک برای یک ماه را تکذیب کرد و گفت: این فیش قطعا دروغ است، امیدوارم سایر حرف‌هایی که زدید دروغ نباشد.
چرا در خصوص این تخلفات، در دوره قبل صحبت نکردید؟ کار شما تخریب دولت و طرح تحول است، ولی من به خاطر خودتان می‌گویم، مردم حرف‌های شما را قبول ندارند، چون وزارت اطلاعات، سازمان صدا و سیما و مرکز ملی آمار نظر‌سنجی می‌کنند و بر اساس این نظر‌سنجی‌ها مردم از اجرای طرح تحول رضایتمندی دارند، اگر می‌خواهید به کشور خدمت کنید، عینک بدبینی را‌بردارید.
 وی در پاسخ به دعوت دوباره از وی برای حضور در برنامه «ثریا» تاکید کرد: من هر وقت شما بگویید آماده حضور در این برنامه هستم، فرق من و شما این است که ما از صبح تا شب کار می‌کنیم ولی کار شما فقط نقد کردن است.
اگر به جای روشنگری می‌خواهید با اطلاعات غیر مستند افشاگری کنید، به شما می‌گویم این دیدبانی برای پیشرفت کشور نیست. حوزه سلامت مانند امنیت است، کاری که ما کرده‌ایم این است که سال‌ها بی‌توجهی به این مقوله را کمی جبران کرده و دولت و مجلس را نسبت به حوزه سلامت حساس کرده‌ایم.
گفتنی است آمار نظرسنجی پیامکی برنامه ثریا از طرح تحول هم در پایان آمار جالب توجهی بود. با وجود پخش گزارش‌های منفی درباره طرح تحول سلامت، بر اساس نتایج این نظر سنجی ١٧/۴۶ درصد از مردم از اجرای طرح تحول رضایت داشتند و این آمار در یک برنامه تلویزیونی که معمولا نسبت ۱۰ درصد به ۹۰ درصد است، آمار خوبی است و نشان می‌دهد طرحی که به محرومان کشور معطوف شده با اقبال آنها مواجه است.
 

 عکس، تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.