بـیـگـنـــاهـــان ...

بـیـگـنـــاهـــان ...

«حسین پناهی» : و سکوت می‌کنی ، و فریاد زمانم را نمی‌شنوی. یکروز سکوت خواهم کرد. و تو آن روز برای اولـین بار مفهوم دیر شدن را خواهی فهمید!…
بـیـگـنـــاهـــان ...

بـیـگـنـــاهـــان ...

«حسین پناهی» : و سکوت می‌کنی ، و فریاد زمانم را نمی‌شنوی. یکروز سکوت خواهم کرد. و تو آن روز برای اولـین بار مفهوم دیر شدن را خواهی فهمید!…

کدام الگوی مصرف؟ کدام اصلاح کیفیت؟! ...

 

  بسم الله الرحمن الرحیم  

  

 کدام الگوی مصرف؟ کدام اصلاح کیفیت؟! ... 

  جهت مراجعه به مرجع متن، یا عنوان اصلی، به پیوند فوق اشاره کنید  

 

 

http://s8.picofile.com/file/8278484292/KEYF3YAT_SHEK8YAT_1.jpg

 

http://s8.picofile.com/file/8278484592/KEYF3YAT_SHEK8YAT_4.jpg

 

http://s9.picofile.com/file/8278484918/KEYF3YAT_SHEK8YAT_5.jpg

 

http://s9.picofile.com/file/8278485234/KEYF3YAT_SHEK8YAT_6.jpg

 

http://s8.picofile.com/file/8278485634/KEYF3YAT_SHEK8YAT_7.jpg

 

http://s9.picofile.com/file/8278486042/KEYF3YAT_SHEK8YAT_8.jpg

 

 


 ((( چه در دولت فعلی، چه در آن دولت «پاکدست»، وَ چه در دولتهای قبل از آن، هر وقت که قرار میشد وَ میشود که یک یا چند قلم خدمات یا کالای اساسی را گران کنند یا «بقول خودشان به قیمت واقعی آن نزدیکتر کنند»، اولین علت این تصمیمگیری-شان را به «مصرف چند-برابر سرانه-ی جهانی آن در ایران، ذکر کرده وَ میکنند» ؛ به ندرت  پیش آمده که آنرا به علت یا علل این مثلا «اصراف» ربط دهند وَ تمام «کاسه-کوزه-ها را سَر مردم نشکنند»! ... از ضعفهای مرتبط خودشان کمتر سخنی گفته-اند. از مصرف نفت سفید وُ گاز گرفته تا مصرف انواع سوخت، انرژِی، آب وَ غیره» ... حتی بخود زحمت نداده وَ نمیدهند که اگر فلان چیز در ممالک پیشرفته وَ شیخ-نشینهای خلیج فارس فلان مقدار دلار است، با دستمزدهای آنها چقدر تناسب دارد! «دستمزد ساعتی-ای» که کمترین-اش حداقل بالای ده دلار است!!! وَ «دستمزد ساعتی-ای قانون کار» ِ ما یک پنجم حداقل دستمزد آنهاست_ بگذریم از عده-ی کثیری که حدود نصف مصوبه قانون کار دریافتی دارند، مبلغی بین ششصد تا هشتصد تومان. مطلب مهم دیگری که به ندرت ملاحظه میشود، کیفیت وَ استاندارد بسیار پایین وسایل ماست؛ از لوازم خانگی ما، حمل وُ نقل عمومی ما، گرفته تا خودروهای بومی ما که تضمینی «قاطع» برای کیفیت استاندارد وَ کارآیی ِ مناسب-شان وجود ندارد. جالب اینجاست که اکثر مسئولین وقتی افراط در مصرف سرانه را به رُخ ما میکشند وَ توصیه به رعایت الگوهای صحیح وَ اصلاح مصرف میکنند، تمام کمبودها، نبودها، وَ نقصهای مذکور را که مختصراٌ ذکر شد، نـــادیـــده میگیرند!!! ... _ عـبـــد عـا صـی. ))).

 

 روزنامه جمهوری اسلامی :  با وجود هزینه چندهزار میلیاردی برای رفع نیاز مصرف برق در زمان اوج مصرف، دولت بدون توجه به روشهای هوشمند و بی‌هزینه، تعرفه برق مشترکان پرمصرف و کم مصرف را یکسان افزایش داده است.
به گزارش تسنیم، «آرش کردی» مدیرعامل توانیر در مراسم بهره‌برداری فاز نخست نیروگاه تولید پراکنده برق در شرق تهران با تاکید بر اینکه رشد پیک مصرف برق در سال 95 بیش از 5 درصد بود، یادآور شده که این میزان رشد مصرف برق رقم بزرگی است، چرا که در کشورهای پیشرفته این میزان حدود 3 درصد است.
بالابودن میزان رشد مصرف برق کشور در حالی رخ داده که بنابر گزارش آمار تفصیلی صنعت برق در سال 93 ضریب بهره‌برداری از نیروگاههای کشور در این سال 49 درصد بوده است. به عبارت دیگر 51 درصد از ظرفیت تولید برق از مدار خارج بوده و بخشی از آن صرفاً برای رفع پیک مصرف برق در تابستان وارد مدار شده است. هزینه بالای رفع پیک مصرف برق در حالی رخ داده است که برخی از کشورهای پیشرفته دنیا نظامی هوشمندانه را برای تعرفه‌گذاری قیمت حامل‌های انرژی خصوصا برای رفع پیک مصرف برق خود وضع کرده‌اند. این نظام که روش تعرفه‌گذاری پلکانی- افزایشی نام دارد به منظور اصلاح الگوی مصرف انرژی در بخش‌های مختلف و به خصوص بخش خانگی اعمال شده است. در این روش، هزینه مصرف متناسب با میزان افزایش آن بالا می‌رود و در این صورت مصرف بیشتر با یارانه بیشتری همراه نمی‌شود و مشترکین پرمصرف به جای عموم مشترکین در کانون افزایش هزینه قرار می‌گیرند. در این الگو، میزان مشخصی از هر حامل انرژی به عنوان الگوی مصرف مجاز تعریف می‌گردد و هزینه مصرف کمتر از الگو، ارزان‌تر تعیین می‌شود.
با عبور مصرف از مقدار الگو، قیمت به صورت ناگهانی افزایش می‌یابد تا مشترکین پرمصرف با پرداخت هزینه واقعی انرژی، رفتار خود را اصلاح کنند و فشار افزایش قیمت نیز از عموم مردم برداشته شود.
 

 عکس، تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.