بـیـگـنـــاهـــان ...

بـیـگـنـــاهـــان ...

«حسین پناهی» : و سکوت می‌کنی ، و فریاد زمانم را نمی‌شنوی. یکروز سکوت خواهم کرد. و تو آن روز برای اولـین بار مفهوم دیر شدن را خواهی فهمید!…
بـیـگـنـــاهـــان ...

بـیـگـنـــاهـــان ...

«حسین پناهی» : و سکوت می‌کنی ، و فریاد زمانم را نمی‌شنوی. یکروز سکوت خواهم کرد. و تو آن روز برای اولـین بار مفهوم دیر شدن را خواهی فهمید!…

حافظی: فساد در شهرداری تهران بیش از بقیه نهادهاست ...


 

  بسم الله الرحمن الرحیم  

حافظی: فساد در شهرداری تهران بیش از بقیه نهادهاست ...

  جهت مراجعه به مرجع متن، یا عنوان اصلی، به پیوند فوق اشاره کنید

 

 

http://s3.picofile.com/file/8204980268/FES8DE_MASUL3N_3.jpg

 

http://s6.picofile.com/file/8231857526/MAF8SEDE_EQTES8DY_OZ8E_1.jpeg

 

http://s2.picofile.com/file/7264169779/MODYRYATE_BOHR8N_Amin_famil_Baghestani_Iran.jpg

 

http://s3.picofile.com/file/8211427468/MOFT_B8SHEH_KUFT_B8SHEH_1.jpg

 

http://s7.picofile.com/file/8239509542/R8NTE_B_ZANJ8NY_BE_SET8DE_AHMADYNEJ8DYHAA_1.jpg

 

http://s6.picofile.com/file/8238698618/R8NT_1.jpg

 

http://s5.picofile.com/file/8173079192/RESHWEH_SHO8RE_MOB8REZE_BAA_1.JPG

http://s4.picofile.com/file/8178593226/Q8NUN_SHEKANY_01.jpg

 

http://s7.picofile.com/file/8246775684/QEZ8WATE_QALAT_2.jpg

 

http://s6.picofile.com/file/8212971884/DOZDY_1.jpg

 

http://s3.picofile.com/file/8197165084/ED8LAT_1.jpg

 

 

 

رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، گفته است:
 تمرکز دولت در بسیاری از مسایل از جمله حوزه پولی و بانکی، نفت و مسکن زمینه ساز ایجاد فساد می شود، در حال حاضر پس از نیروی انسانی، سرمایه عظیم کشور به مسکن تعلق دارد. ابر پروژه های مسکن توسط افراد خاص اجرایی می شود و
به دلیل ارتباط نداشتن زیرساخت های نظام پولی و بانکی با نظام مسکن و نظام مالیاتی کشور شاهد فرار مالیاتی هستیم.
 مالیات از کارمندان و کارگران قبل از پرداخت حقوق کسر و وصول می‌شود اما گروه معدودی از جامعه که حجم زیادی از گردش مالی کشور را در اختیار دارند از پرداخت مالیات طفره می روند. بر اساس فرمان 8 ماده ای مقام معظم رهبری در سال 1380، باید کار مقابله با مفاسد مالی به افراد مطمئن واگذار شود. حال بعد از 15 سال باید بررسی شود آیا افرادی که برای مبارزه با مفاسد اقتصادی انتخاب شدند، افراد مطمئن و پاک بودند.
 در کشور برای مبارزه با فساد مالی، قوانین و مقررات متعددی وجود دارد و کمبودی در این زمینه وجود ندارد، تعدد قوانین در برخی از موارد موجب مغایرت و تناقض در قانون نیز شده است . در بند سوم قانون اساسی و سایر اصول به موضوع مبارزه با فساد مالی و نظارت و بازرسی آن تاکید شده است ، حتی مشخصا در اصل 142 به ثبت دارایی مقامات ارشد اشاره شده است. این موضوع چند سال است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام باقی مانده است و اجرایی نمی شود .حال سئوال اینجاست، چرا قوانینی که ممکن است به ضرر مدیران ارشد کشور باشد ابلاغ و اجرایی نمی‌شود.
  قوانین در کشور ما وجود دارد اما عزم و اراده ای برای اجرای آن نیست. فساد اقتصادی و مالی پاشنه آشیل نظام شده است. متاسفانه به دلیل اختلاس های متعدد سنوات گذشته حساسیت جامعه نسبت به فساد مالی کاهش یافته است از این رو لازم است زمینه سازی برای مطالبه عمومی ایجاد شود تا حساسیت ها نسبت به این مسائل بیش از گذشته شود . در این میان حاکمیت نیز باید به کسانی که مطالبه عمومی دارند، کمک کند.
 معتقدم شفافیت مالی در تمامی سازمان ها و نهاد ها باید وجود داشته باشد. باید بودجه و نحوه عملکرد آن در کشور از طریق سامانه در اختیار مردم قرار گیرد تا مردم بدانند مالیات و در آمدهای ارزی کشور از جمله صادرات نفت خام در کجا و چگونه هزینه می شود . این اطلاعات باید در اختیار افکار عمومی قرار بگیرد.
 باید سیستم به گونه ای باشد که اگر مدیری خطای مالی داشت احساس امنیت نکند و نگران شود، باید شفافیت مالی بازدارنده خطاهای مالی باشد، اگر مدیری بداند برای خطای مالی اش باید پاسخگو باشد دیگر جسارت مفسده مالی از بین می رود. متاسفانه مخفی نمودن مفسده های مالی مدیران در چند دهه اخیر، مفاسد را بیشتر کرده است.
 در شورای شهر گزارش حسابرسی های سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران در حال بررسی است. سال گذشته تعدادی از این گزارشات از طریق رسانه ها در اختیار شهروندان قرار گرفت
اما امسال برای ممانعت از انتشار این گزارشات، بر روی گزارشات مهر محرمانه زده شد تا مبادا این آمار و اطلاعات در اختیار مردم و رسانه ها قرار گیرد.
 برخورد با متخلف و قاطعیت در این راه باید در کشور به سنت تبدیل شود تا هیچ مدیری نتواند فساد مالی ایجاد کند . بدون شک مخفی کردن، آسیب زا است و اعتماد عمومی را سلب می کند. به شفاف سازی اعتقاد کامل داریم. ممکن است یک مدیر با تحکم و قلدری مجموعه ای را مدیریت کند اما به مجرد رفتن او از آن مجموعه تمامی موارد مالی افشا می شود زیرا با فعالیت شبکه های اجتماعی دیگر نمیتوان این انحرافات و خطاها را مخفی نگه داشت .
 اگرچه فساد ممکن است در برخی از ادارات حاکم باشد اما در شهرداری تهران بیش از سایر نهادهاست ، تایید کننده این مساله تعداد شکایت های موجود در دیوان عدالت اداری از شهرداری تهران است.
  برای جلوگیری از فساد موجود در شهرداری تهران باید زیرساخت های الکترونیکی شدن خدمات فراهم شود،
متاسفانه فساد در بدنه شهرداری تهران وجود دارد و کسی نمی تواند مانع از آن شود گویا اراده ای برای این کار وجود ندارد این فساد با تغییر رویه مدیریتی کنونی قابل حل است تا مدیریت بعدی با عزم جدی در صدد رفع آن باشد.


 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی


برچسب ها: شورای شهر، فرار مالیاتی، مفاسد اقتصادی، شفافیت مالی، اعتماد عمومی، شهرداری تهران، گزارش حسابرسی ها،


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.