بـیـگـنـــاهـــان ...

بـیـگـنـــاهـــان ...

«حسین پناهی» : و سکوت می‌کنی ، و فریاد زمانم را نمی‌شنوی. یکروز سکوت خواهم کرد. و تو آن روز برای اولـین بار مفهوم دیر شدن را خواهی فهمید!…
بـیـگـنـــاهـــان ...

بـیـگـنـــاهـــان ...

«حسین پناهی» : و سکوت می‌کنی ، و فریاد زمانم را نمی‌شنوی. یکروز سکوت خواهم کرد. و تو آن روز برای اولـین بار مفهوم دیر شدن را خواهی فهمید!…

چرا باز هم از سیب‌زمینی‌ها استفاده-ی انتخاباتی نکردید؟! ...


 
 

 

  بسم الله الرحمن الرحیم  

 

http://s3.picofile.com/file/8225264634/TABL3Q8TE_ENTEX8B8TY_2.jpg

  جهت مراجعه به مرجع متن، یا عنوان اصلی، به پیوند فوق اشاره کنید

 

 

سیب‌زمینی‌هایی که بهانه مهدی کوچک‌زاده برای اعلام استعفا از نمایندگی شده بودند، حالا باعث پرده‌برداری از ماجرایی سابقه‌دار شده‌ است. کوچک‌زاده در جلسه روز دوشنبه مجلس، در اخطاری نسبت به امحای هزارو٧٠٠ تن سیب‌زمینی در استان فارس ،عامل این اقدام را «رئیس سازمان تعاون روستایی» اعلام و او را «بی‌شرافت» خواند و نسبت به حجتی، وزیر جهاد کشاورزی هم انتقاداتی با الفاظ تند بیان کرد.  کوچک‌زاده هم استعفایی که تاریخ آن مربوط به یک هفته قبل بود را به هیأت‌رئیسه داد و تصویر آن را هم در اینستاگرامش منتشر کرد. اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد و بسیاری از نمایندگان با استقبال از این استعفا، شروع به جمع‌کردن امضا برای بررسی خارج از نوبت استعفای کوچک‌زاده کردند. امضاهایی که تا دیروز تعداد آنها به ٨٠ رسیده بود ...
 
غلامعلی جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت، در گفت‌وگو با خانه ملت، از امضای مقام‌های قانونی نظیر نماینده دادستان، کمیته امداد، امام‌جمعه و سایر مسئولان استانی زیر برگه صورت‌جلسه این امحا خبر داد و پرده از نمونه‌های مشابه در دولت گذشته برداشت.
جعفرزاده گفته :
«در سال ١٣٨٤ ما شاهد امحای یک‌میلیون و ٣٩٦ هزارکیلو سیب‌زمینی و در سال ١٣٨٧ رقمی در حدود یک‌میلیون‌و ٧٤ هزار و ٥٠٤ کیلو از این محصول بوده‌ایم، حال سؤال این است که چرا همین نمایندگانی که امروز به دنبال استعفا هستند در سال‌های گذشته در پی معدوم‌سازی این محصولات کشاورزی هیچ اظهارنظری نکردند».

 خبرگزاری خانه ملت به همراه این گزارش، تصویر اسناد مربوط به امحای محصولات در سال‌های مورد اشاره جعفرزاده را هم منتشر کرده که براساس آنها مقدار پیاز پاییزه امحاشده متعلق به شهرهای شیراز، اقلید، خرمبید و بوانات در سال ٨٤ معادل یک‌میلیون‌و ٣٩٦ هزارو ٧٨٠ کیلو بوده است.
جعفرزاده : «
سازمان تعاون روستایی موظف است برای تنظیم بازار، مازاد مصرف را از کشاورز خریداری کند، اقدامی که از سوی مسئولان درباره سیب‌زمینی صورت گرفته بارها درباره محصولاتی دیگر و حتی مرغ، با هدف تنظیم بازار انجام شده است. درمورد سیب‌زمینی و محصولاتی مشابه آن که فسادپذیر هستند تا زمان محدودی می‌توان آنها را نگهداری کرد».
جعفرزاده ‌ایمن‌آبادی : «
طبق اسناد موجود، مسئولان برای توزیع سیب‌زمینی خریداری‌شده از کشاورزان بین خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد استان و سازمان بهزیستی اقدام کرده‌‌اند. محصول امحاشده فاسد شده و امکان توزیع آن دیگر وجود نداشت و درباره امحای سیب‌زمینی‌های مذکور دستور دادستان، امام‌جمعه، مدیریت جهاد کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی، ریاست دادگستری و فرماندار استان وجود داشته است».
نماینده رشت درباره معدوم‌کردن سیب‌زمینی‌های مذکور گفت: «طبق دستورالعمل مذکور، مسئولان موظفند محصولات فاسد شده یا در معرض فساد قرارگرفته را معدوم کنند. برخی می‌گویند چرا سیب‌زمینی‌های مذکور را بین مردم به صورت رایگان توزیع نکرده‌‌اند؛ با توزیع رایگان این میزان سیب‌زمینی بین مردم به طور حتم کشاورزانی که محصولات خود را به بازار عرضه کرده بودند به آستانه ورشکستگی می‌رسیدند».
«معدوم‌سازی هزارو ٧٠٠ تن سیب‌زمینی در استان فارس در تیرماه سال جاری رخ داده است. حال جای سؤال دارد که
چرا نماینده مردم که خود را هوادار ملت می‌داند به این اسناد و تلاش مسئولان برای تنظیم بازار مراجعه نکرده است؟! معدوم‌سازی برخی محصولات برای تنظیم بازار در بسیاری از استان‌های کشور و در سال‌های مختلف انجام شده است و در سال‌هایی که دولت قبل بر روی کار بود، بارها و بارها در محصولات مختلف این اقدام رخ داده است».
«دستورالعمل امحا درخصوص این محصولات با تأیید دستگاه‌های مذکور اشکالی ندارد. اقداماتی که از سوی احمدی‌نژاد، رئیس دولت قبل، درخصوص توزیع سیب‌زمینی‌های رایگان بین مردم صورت گرفت، فقط اقداماتی انتخاباتی بود که لطمه‌های بسیاری به تولید و کشاورزی داخلی زد ...».

 


 

 تهیه وَ تدوین :  عـبـــد عـا صـی 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.