بـیـگـنـــاهـــان ...

بـیـگـنـــاهـــان ...

«حسین پناهی» : و سکوت می‌کنی ، و فریاد زمانم را نمی‌شنوی. یکروز سکوت خواهم کرد. و تو آن روز برای اولـین بار مفهوم دیر شدن را خواهی فهمید!…
بـیـگـنـــاهـــان ...

بـیـگـنـــاهـــان ...

«حسین پناهی» : و سکوت می‌کنی ، و فریاد زمانم را نمی‌شنوی. یکروز سکوت خواهم کرد. و تو آن روز برای اولـین بار مفهوم دیر شدن را خواهی فهمید!…

مُعضلات طلاق وَ زنان مُطلّقه ...


 
 

 

  بسم الله الرحمن الرحیم  

 

http://s6.picofile.com/file/8220140442/TALL8Q_1.jpg

 

http://s3.picofile.com/file/8220141134/TALL8Q_2.jpg

 

http://s6.picofile.com/file/8220142476/TALL8Q_3.jpg

 

http://s6.picofile.com/file/8220160292/E_ETY8D_2.JPG

 

http://s3.picofile.com/file/8220160650/E_ETY8D_3.jpg

 

http://s3.picofile.com/file/8220161384/E_ETY8D_1.jpg

 

http://s3.picofile.com/file/8220162100/E_ETY8D_TAL8Q_1.gif

 

 مُعضلات طلاق وَ زنان مُطلّقه ...

  جهت مراجعه به مرجع متن، یا عنوان اصلی، به پیوند فوق اشاره کنید

 

 غلامرضا فتح‌آبادی ، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی :
 آمارها نشان می‌دهد 40 تا 50 درصد از طلاق‌ها، 30 تا 40 درصد از سرقت‌ها و 65 درصد از کودک‌آزاری‌ها ناشی از سوءمصرف مواد‌ مخدر است.
15درصد از افراد جامعه به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت تأثیر سوءمصرف مواد قرار دارند که خود ضمن اینکه آسیب‌زاست، ده‌ها آسیب دیگر را زنجیروار به همراه دارد.
 طبق تحقیقات میدانی صورت گرفته
طی دو سال گذشته در استان، 60 درصد از زن و شوهرهایی که از هم جدا می‌شوند، فرزنددار هستند.
 جدایی پدر و مادر گرفتاری‌های بسیاری از جمله تنهایی، ترک تحصیل، اضطراب و انواع بیماری‌ها را برای فرزندان به ارمغان می‌آورد.
 پدیده طلاق مشکلات بسیاری را برای زنان ایجاد می‌کند. در سایر کشورها راه حل هایی برای کاهش مشکلات زنان مطلقه همچون ازدواج مجدد وجود دارد ولی در جامعه کنونی ما این فرهنگ هنوز به درستی تعریف نشده است.
 مطالعات انجام شده در دنیا نشان می‌دهد 80 درصد از زنانی که طلاق می‌گیرند تا آخر عمر ازدواج نمی‌کنند و تنها 20 درصد از آنها مجدداً ازدواج می‌کنند.
 گرفتاری‌های روحی روانی بسیاری این خانم‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، طبق مطالعات انجام شده در دنیا عمر این افراد 10 الی 20 سال کاهش پیدا می‌کند. این افراد دچار انزوا شده و شبکه‌های اجتماعی خود را از دست می‌دهند.
 جامعه از جمله روحانیون باید تدابیری در این رابطه بیاندیشد چراکه این افراد حق حیات دارند و تابوها در راستای فراهم کردن شرایط و تسهیلات لازم برای ازدواج مجدد آنها باید از بین برود.
 به طور میانگین سالانه 100 هزار طلاق در کشور اتفاق می‌افتد، یعنی در طول 20 سال دو میلیون خانواده از هم می‌پاشد، آیا باید این خانم‌ها به حال خود رها شوند؟
 آمار طلاق در آمریکا سال به سال کاهش پیدا می‌کند چرا که برای پیشگیری از طلاق اقدامات پیشگیرانه همچون آموزش‌های خانواده، تخصیص یارانه‌های تشویقی و بسته‌های فرهنگی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و بر خلاف تصور عموم خانواده در این کشور از جایگاه مستحکم و با ارزشی برخوردار است.
 درست است که مدرنیته خانواده‌ها را در برخی شرایط بدون برنامه‌ریزی دچار بحران می‌کند، اما در جاهایی که برنامه‌ریزی‌ها منسجم بوده و دستگاه‌ها علمی کار می‌کنند، خانواده‌ها نیز مستحکم هستند. طبیعی است که بدون برنامه‌ریزی جدی و قوی هر آسیبی به معضل تبدیل می‌شود.
 سومین آسیب اجتماعی در استان : سرقت در جامعه معلول بسیاری از علت‌هاست که باید به آن به طور جدی‌تری پرداخت. یکی از عوامل سرقت همان اعتیاد و فقر است.
وی بخش دیگری از آسیب‌ها در استان را در حوزه خودکشی که باعث نگرانی شده است، در کودک آزاری و روابط نامشروع دانست
و گفت: با این حال، در کل میانگین آسیب‌های اجتماعی در استان مرکزی از میانگین کشوری پایین‌تر است و نسبت به کشور از جایگاه مطلوب‌تری برخوردار هستیم. 

 

 متن کامل 

 

 عکس وَ تدوین :  عـبـــد عـا صـی 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.