بـیـگـنـــاهـــان ...

بـیـگـنـــاهـــان ...

«حسین پناهی» : و سکوت می‌کنی ، و فریاد زمانم را نمی‌شنوی. یکروز سکوت خواهم کرد. و تو آن روز برای اولـین بار مفهوم دیر شدن را خواهی فهمید!…
بـیـگـنـــاهـــان ...

بـیـگـنـــاهـــان ...

«حسین پناهی» : و سکوت می‌کنی ، و فریاد زمانم را نمی‌شنوی. یکروز سکوت خواهم کرد. و تو آن روز برای اولـین بار مفهوم دیر شدن را خواهی فهمید!…

چرا بعضیا دوست دارن هی گرد وُ خاک کنند؟!


 

 

  بسم الله الرحمن الرحیم  

 

 چرا بعضیا دوست دارن هی گرد وُ خاک کنند؟!

  جهت مراجعه به مرجع متن، یا عنوان اصلی، به پیوند فوق اشاره کنید



 عصر ایران ، ۲۶ بهمن ۱۳۹۳:
نمایندگان اعتبارات مقابله با گرد و غبار را از بودجه حذف کردند. ‌گرد و خاک از دو هفته پیش و برای بار سیزدهم در اهواز و بسیاری از شهرستان‌های استان خوزستان پدیدار شده و زندگی مردم این استان را مختل کرده‌ است، به گونه‌ای که باعث تعطیلی مدارس در این استان و شهرستان‌های آن شد.
به گزارش «تابناک» هم‌اکنون پدیده گرد و غبار‌ باعث شده تا انگشت اتهام نمایندگان خوزستانی به سمت خانم ابتکار نشانه رود‌. آنان‌ در اعتراض به این موضوع، امروز با ماسک ضد آلودگی در صحن علنی مجلس‌ حاضر شدند تا به این وسیله، اعتراض خود را نشان داده باشند.
حتی این نمایندگان گاه‌ مواضع تندتری نیز نسبت به این موضوع داشته‌اند و برخی از آن‌ها خواستار استعفای رئیس سازمان شدند و برخی دیگر نیز در صدد تهیه طرحی برای تغییر ساختار این سازمان بر‌آمدند و پیشنهاد می‌دهند ‌این سازمان به وزارت‌خانه تبدیل شود.
از سوی دیگر نگاه به لایحه بودجه، نشان می‌دهد ‌بودجه این سازمان در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، دچار برخی تغییرات شده است، به طوری که در یک نوبت، برخی اعتبارات پیش‌بینی ‌شده که برای مقابله با پدیده گردوغبار در بودجه سال 94 ‌گنجانده شده بود، حذف و برخی ‌مبالغ آن ‌به یکی از مصارفی که مد‌نظر نمایندگان است، منتقل شد.
معصومه ابتکار در این باره می‌گوید:
بخشی از آن اعتبار 60 میلیاردی از محل عوارض آلایندگی بود که ما گفتیم برای پایش نظارت و مقابله با گردوغبار اختصاص دهیم. یک مورد هم ۵۵میلیارد تومان به ‌صورت مشخص ویژه بحث گردوغبار و احیای تالاب‌ها بود که این را هم ‌کامل از بودجه حذف کردند.
کمال الدین پیر مؤذن، عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در این باره ‌‌گفت: با توجه به تبصره ۱۹ لایحه بودجه، ‌۵۵ میلیارد تومان به منظور مقابله با روند فزاینده عوامل طبیعی نظیر گرد و غبار و خشکسالی تالاب‌های کشور و احیای‌ دریاچه‌ها اختصاص خواهد یافت.
همچنین این نماینده مجلس اظهار داشت: این میزان نسبت به سال قبل نیز افزایش چشمگیری داشته است؛
البته برخی از موارد‌ و محل‌هایی که برای این کار از سوی سازمان محیط زیست در ‌نظر گرفته شده بود، در کمیسیون تلفیق مجلس با برخی ‌تغییرات همراه بوده است.
پیرمؤذن افزود: امید آن ‌داریم که بتوانیم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با همکاری دیگر نمایندگان، این میزان را افزایش دهیم تا مشکلات مردم، که مهم‌ترین وظیفه نمایندگان است، حل شود.
این نماینده همچنین از جامعه جهانی ‌‌خواسته است، با توجه به مسائل زیست محیطی پیش آمده در سال‌های اخیر و اینکه این مسائل امری فرا‌مرزی و بین‌المللی است، از وقوع فجایع انسانی در ایران جلوگیری کرده و به داد مردم خوزستان برسند.
وی تأکید کرد:
این میزان اعتبار در نظر گرفته شده با توجه به عمق فاجعه به وجود آمده، به هیچ وجه پاسخگو نخواهد بود و باید از محل‌های دیگری که خود سازمان مد نظر قرار داده است، این سازمان را در رسیدن به اهداف خود یاری کرد تا در آینده‌، این معضل به کلی در کشور از بین برود.
با توجه به مسائل پیش آمده، به نظر می‌رسد ‌سازمان در این راه تمام تلاش خود را تا جایی که می‌تواند انجام می‌دهد؛ اما برخی ‌نمایندگان مجلس از موقعیت پیش آمده در منطقه استفاده کرده و در تلاشند ‌با محکوم نشان دادن این سازمان، کوتاهی‌هایی که در روند بررسی بودجه اتفاق افتاده ‌را پوشش دهند.
گفتنی است، بنا بر هماهنگی‌های انجام شده، قرار است، روز سه‌شنبه، رئیس سازمان به ‌همراه مسئولان رده‌بالای هفت دستگاه دیگر ـ که در تهیه بسته ویژه مقابله با گردوغبار با این سازمان همکاری داشتند ـ به خوزستان سفر کنند‌ و در این سفر از بسته اجرایی در این منطقه رونمایی شود.  
 

  تهیه وُ تدوین : عـبـــد عـا صـی 

 

     

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.