بـیـگـنـــاهـــان ...

بـیـگـنـــاهـــان ...

«حسین پناهی» : و سکوت می‌کنی ، و فریاد زمانم را نمی‌شنوی. یکروز سکوت خواهم کرد. و تو آن روز برای اولـین بار مفهوم دیر شدن را خواهی فهمید!…
بـیـگـنـــاهـــان ...

بـیـگـنـــاهـــان ...

«حسین پناهی» : و سکوت می‌کنی ، و فریاد زمانم را نمی‌شنوی. یکروز سکوت خواهم کرد. و تو آن روز برای اولـین بار مفهوم دیر شدن را خواهی فهمید!…

علم بهتر است یا ثروت!؟


 


 


 

  بسم الله الرحمن الرحیم  

 




علم بهتر است یا ثروت!؟


حکیمی را گفتند : «علم بهتر است یا ثروت»؟! حکیم بیدرنگ شمشیر از نیام برکشید وُ همچون جومونگ ، مُرید بخت برگشته را دو شـَـقـّــه کرد!  بعد از شکاف دندانهای عاریتی خویشتن ، غـُــریـــد : «سالهای طویلی-ست که هیچ "خشک-مَغزی" از این مقوله نپرسیدی» ...  مریدان که انگشت حیرت به دندان میگزیدند ، ناگاه لرزشی "چـِـنـــدش-گونه" بر اندامشان در افتاد ، بعد پرسیدند : ای حکیم! عنایت فرموده وَ دلیل آن بر ما تفضل کنید تا اگر لایق باشیم ، جان فدای کلام مبارک سازیم». آهی جانسوز از جان برون داد وُ پاسخ گفت : «ایام شباب ، مرا رفیقی بود هم-درس وُ هم مکتب ، ناگاه روزی ، با جسارتی تآم ، قلم وُ دوات وَ کتاب وُ سـَــواد به کـُـنـجی انداخت وَ عهد دیرینه باخت ... سپس از مکتب وُ ما رَمید وُ گریزان شد. من به عهد خویشتن پایداری کردم وُ بعد از سالها مشق وُ مَشقت ، مدرس مکتبی شدم که به عیان می-بینید». حالیا ، وی صاحب "پورشه" است وُ من "پیکانی" موروثی که در "گـرو" ِ چنگیزخان ِ شَرخَرست ... او اوراق بورسهای جهانی دارد وُ من ، برگهای امتحانی ... عینک آفتابی-اش تجهیز به "آی.تی" ِ جهانی وُ من عینکی "تـَــه-استکانی" ... بیمه-اش از قماش ِ "زندگانی" وُ سهم ِ من از جنس ِ "رکود جهانی" ... صندوق-اش سرشار از سکه وُ ارز ، صندوقخانه-ی من آکنده از سَفته وُ قَرض ... 
 مُریدان بیش از این طاقت وُ تآب نیآوردی وَ چون تیر کمانگیر از "چلـّــه" به یک "سو" روان شدندی ...
 

  بازنویسی متن وَ تصویر : عـبـــد عـا صـی



منبع:سیمرغ

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.